Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej namówić do usługi lub produktu niż przekonując możliwego kontrahenta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

filmy reklamowe Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie wyłącznie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale również zezwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego typu reklamy są pewną nowością, w następstwie tego, że wcześniej nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Dzisiaj reklamą interaktywną równie dobrze wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja innymi słowy możliwość decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór najlepszych kampanii interakcyjnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w której chodziło o to, by odbiorca w stanie w pojedynkę opracować swój osobisty smak deseru, integrując poszczególne jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni najlepszą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie tylko wiązać mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby kontrahent, jaki już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, który przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest najczęściej ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, lecz cały szereg narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on trafny technicznie i banalny.